Friss topikok

  • break: Enekelni is tud Halasz ur: www.youtube.com/watch?v=SXJobTFE2Ho (2013.03.12. 19:13) ALKOHOLFREI
  • fantomasyoyo: Barango for president! (2012.12.06. 04:43) MATOLCSY KEDVENC NÓTÁJA
  • barangó: @mangorlo: december 22., Dürer, QSS; (előző este, 21-én ugyanott ingyenes tribute-fest, én Clash-t... (2012.12.01. 09:50) A SAS MEG A BÉKA
  • barangó: @fanzine: hanponta=naponta (2012.04.19. 08:55) JOBB KONDÍCIÓ
  • barangó: @rokonszenves: nagyon köszönöm. a zenék persze megvannak. köszi még egyszer (2011.11.13. 21:31) EGYRŐL A KETTŐRE

Ordítani tudni kell

Írta: barangó - 2009.03.16. 13:39

S akkor még nem is szóltam Winkler Nóráról, a köztelevízió kultúr-üdvöskéjéről. Nem tehetek róla, de borzadok minden hangsúlyától. A Kultúrház tegnapi adását nézve szemtanúja lehettem, amint spontán találkára hívta a Nemzeti Múzeum lépcseihez Cserhalmi Györgyöt, akit mostanában valamiért nagyon előemeltek a sublótból. Számtalanszor bejátszották az elmúlt hetek során, ahogy húsz éve a köztévé előtt. Valamiért az ő hanglejtését is rohadt idegesítőnek érzem. Nem mindig: ha például megmarad a kaptafánál, és film- vagy színházi szerepet játszik, akkor nem. Sőt. Ám egy nagy tömeg előtt ordítozni teljesen más műfaj. Ahhoz ugyanis túl vékony a hangja.
A szomszédban lakik egy fiatal, aki évek óta metál-zenékre üvöltözik. Kezdetben még neki is elég vérszegény volt az intonációja, ma már három irányból dörömbölnek át hozzá a szomszédok. Én nem dörömbölök. Felhangosítom a System Of A Downt. Minthogy a SOD 1989-ben még nem létezett, Cserhalminak maximum az Exploitedet tudtam volna javasolni. Hogy arra gyakoroljon. Késő.
 
Szóval találkozott ez a két szép mosolyú ember a Nemzeti előtt, ahol rövid, kötetlen, ám annál meghatóbb beszélgetést folytattak az ünnepről, Petőfi viseltes felöltőjéről, aztán besétáltak, hogy együtt megtekintsék a Capa-kiállítást. Bravúros átkötés. Egy fotó előtt megállva Winkler elővette legbűvösebbnek vélt mosolyát, és búgó hangon megkérdezte a színművész urat, tudja-e, miért állott Capa haditudósítónak. A művész úr nem tudta, így a kultúra nagyasszonya elárulta neki: hát azért, mert a haditudósítók számára mindig korlátlan mennyiségben biztosíttatott pia, nő –  no meg szabadság. És mosolygott, ahogy bájos orcáján kifért. Ordítva váltottam csatornát. Jól sejtettem én, hogy okosabb úgy nézni a Kultúrházt, ha a távkapcsolót ott szorongatom a kezemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://elefantcsont-bunker.blog.hu/api/trackback/id/tr851005387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása