Friss topikok

  • break: Enekelni is tud Halasz ur: www.youtube.com/watch?v=SXJobTFE2Ho (2013.03.12. 19:13) ALKOHOLFREI
  • fantomasyoyo: Barango for president! (2012.12.06. 04:43) MATOLCSY KEDVENC NÓTÁJA
  • barangó: @mangorlo: december 22., Dürer, QSS; (előző este, 21-én ugyanott ingyenes tribute-fest, én Clash-t... (2012.12.01. 09:50) A SAS MEG A BÉKA
  • barangó: @fanzine: hanponta=naponta (2012.04.19. 08:55) JOBB KONDÍCIÓ
  • barangó: @rokonszenves: nagyon köszönöm. a zenék persze megvannak. köszi még egyszer (2011.11.13. 21:31) EGYRŐL A KETTŐRE

MIÉRT NINCS VALAMI NORMÁLIS SÖR A WEST BALKÁNBAN?

Írta: barangó - 2010.09.09. 16:28

Voltam olyan istenverte barom, hogy a bécsi Biafra-koncert után elmentem a West Balkánba is. Nem sok értelme van ugyanis egy jól előadott, jó minőségben megszólaló produkciót meghallgatni szarabb keverésben. Mert Magyarországon sajnos törvényszerű, hogy minden pocsékabb minőségben szólal meg, mint a világ bármely színpadán, és míg húsz éve ennek érthető magyarázatául szolgált a szegényes hazai technikai felszereltség és a totálisan amatőr keverősök beleszarása, a pofátlan hozzá nem értés, manapság erre semmi elfogadható magyarázat nem létezik.

Mégis elmentem, és meg is kaptam, ami jár: többórás szenvedés, melyet a valamilyen megfontolásból kizárólag Drehert árusító bárpultnál kapható sörök sem tudtak enyhíteni. Biafra személyesen ragaszkodott hozzá, hogy a VHK legyen az előzenekar, mert rendkívül nagyra tartja őket, és állítólag azt is személyesen ő engedte meg, hogy a VHK még náluk is hosszabb műsoridőt kapjon. Kár, hogy senki mást nem kérdezett meg. Mondjuk engem, akinek esze ágában sem lett volna több mint négyezer forintot kifizetni egy másfél órás Vágtázó Halottkémek-koncertért, hogy ráadásképp egy kis Biafrát is kapjak.

Mert a VHK többórás akcióinak hosszú sorát viseltem el az elmúlt harminc év során. Először egész kíváncsian, sőt valljuk be, lelkesen, majd magamnak bizonygatva, hogy ebben a zenekarban igenis kell hogy legyen valami, az nem lehet, hogy ez csupán átverés volna, majd végül teljesen belefáradva és feladva.

És nagy ívben szarnék arra is, ha tekintélyes zenei szakértők hada bizonygatná nekem, hogy Bartók mellett a VHK jelenti a huszadik századi magyar zene másik csúcspontját. Legyek én egy botfülű barom, aki nem tud megkülönböztetni egy fúgát a csirkeudvar kárálásától, de akkor sem gondolom így. Nagyon nem.

Mindezt a röpke dühkitörést is szívesen megspóroltam volna, ha nem árulja el valaki, hogy a minapi Quart-bírálat épp ellenkezőleg véli: a VHK szerintük zseniális volt, Biafra pedig egy kivénhedt csataló. Természetesen nem olvastam el a cikket, mert ahhoz én már öreg vagyok: sem időm, sem türelmem ilyesmihez.

Sok mindent el lehet mondani a Biafra-koncertről: hogy ez a Guantanamo School of Medicine-produkció voltaképp tiszta DK. Igen, olyasmi, de nekem túlzottan entellektüel. A gitározás túl metálos, hiányoznak East Bay Ray nyivákoló, disszonáns hangjai. Meg azt is túlzásnak tartom, hogy a mégoly zseniális Andrew Weiss (ha jól tudom, ő basszusozott) ujjal játsszon. A WB-ban nem láttam el a színpadig, de a bécsi Arenában ujjal pengette még a Californiát is, csak a Cambodiánál volt kénytelen pengetőt fogni. (Nem tartozik szorosan a zenei teljesítmény megítéléséhez, de én személyes sértésnek vettem – amint azt az Arena kocsmájában saját szememmel láthattam –, hogy Andrew Weiss sarut visel. Innen már csak egy lépés a mezítlábkodás.)

De vissza a zenéhez. A Guantanamo nekem olyan, mint amikor jazz-zenészek próbálnak meg punkot játszani. Csőd. Ha viszont ezt így nyitásként leszögezi magában az ember, akkor a zene kifejezetten élvezhető. Olybá vettem, hogy itt minden Biafráról szól. Ő pedig kiváló, hogy ne mondjam: tökéletes, egy punk Pavarotti.

Könnyen lehet, hogy ha meghallok valahol két taktus VHK-t, még felkapom a fejem, de mihelyst felismerem, hogy ők azok, megyek tovább a kocsmapult felé, mert azért valamivel többre van szükségem ahhoz, hogy egy másfél órás produkciót végighallgassak. Mondjuk valami olyasmire, amit Biafra produkál, ami valahonnan elindul, és tart valahová. Nagyon ósdi szemlélet. Talán. Hogy a zenének van valami mozgása. Persze lehet kísérletezni a mozdulatlan zenével is, próbálták páran, de aligha hiszem, hogy a VHK valami ilyesmire törekedne.

A hangzás pedig? Tompa volt. Ormótlan. Természetesen ezerszer jobb a semmi basszus + ordító gitárok változatnál, amikor reménytelenül elvész minden nüansz. Kétségtelen: volt valami jellege a hangzásnak, de 2010-ben ennyi talán elvárható. Gyalázat lenne, ha pontosan ott tartanánk, mint húsz évvel ezelőtt.

Fotó: Kékes Szaffi

További fotók: http://koncertfotok.blog.hu/2010/09/07/jello_biafra

A bejegyzés trackback címe:

https://elefantcsont-bunker.blog.hu/api/trackback/id/tr242283083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anti Anyag (törölt) 2010.09.09. 19:17:34

Szerintem jobban fogy a Dreher dupla áron, mint egy márkás sör dupla áron.

Kapitalizmus és nem írom, hogy magyar, mert ennél sokkal durvábbat láttam pld. spanyolországban, ahol egy marha nagy vizíparkban található 5 db. étterem egyformán kb. 3 fogást árult és mindegyikük 11 EU-s áron árulta a sűltkrumplit tojással. (El lehet képzelni a többi fogás árát és mindegyiknek része volt a sűltkrumpli)

vernarancs 2010.09.09. 19:48:44

Minek mentel VHK-ra hanem szereted es meg csak nem is erted?
A Dreher meg pont jo sor egy ilyen helyre. Premium kategoria az is egyebkent. Attol meg mert nem szereted.... megintcsak

wildside9 2010.09.09. 20:23:05

Dreher,mint Prémium kategória? Ez valami vicc? Én ha véletlenül Drehert iszom (mert nincs más), felkészülök a másnapi borzasztó fejfájásra, ki tudja mi a szart kevernek bele, de csak a Drehertől fáj másnap a fejem. Ja igen van a Dreherben pl kukoricadara! Gratulálok! Kukoricadara Prémium sörben... Az íze is borzasztó, az első pár korty még oké, de utána totál hányinger az egész. Aki a Drehert Prémiumnak nevezi az biztos soha a büdös életben nem ivott még Prémium kategóriás sört.

barangó 2010.09.09. 20:26:00

"Minek mentel VHK-ra hanem szereted..."

Nem VHK-ra mentem, hanem Biafrára, és VHK-t kaptam Biafra-áron.

es meg csak nem is erted?
hát, értelemről beszélni egy totálisan ösztönzene esetében értelmetlen

Dr_utcai_arcos 2010.09.09. 20:58:01

@wildside9: Köszönjük Mester, szakérts még. Na, gyorsan keress a google-ból egy két prémium kategóriást, gondolom fejből nem sok menne...

wildside9 2010.09.09. 21:00:51

@utcai_arcos: Nem kell a Google-ban keresnem, hogy jobbat találjak a Drehernél, mert még egy mezei Soproni is mérföldekkel jobb nála.

flimo13 2010.09.09. 21:06:45

Ahah, drehernél még a kőbányai is jobb..

nagypapa~ 2010.09.09. 21:07:00

Nem törvényszerűen xar a hangosítás Mo-n.
A-38 sokszor nagyon jó, PeCsa-ban is ért már kellemes meglepetés.

tippcsi 2010.09.09. 21:12:46

Kinek a pap kinek a papné. Én voltam már nagyon sok jó VHK koncerten, de rosszon is persze, de ugyan ezt elmondhatom a Biafráról is, ez most így jött össze. A "technikal maestrok" (sajnos) pedig szarnak rá, hogy te jó hangzást szeretnél. A Dreher pedig tényleg szar sör, nekem is fáj a fejem tőle másnap. I love pálinka.

Mr. Hilter 2010.09.09. 21:41:51

Ez a Barangó AZ a Barangó? Hát öcsém ez vicc.

oszkar00 2010.09.09. 21:42:54

"Nem tartozik szorosan a zenei teljesítmény megítéléséhez, de én személyes sértésnek vettem – amint azt az Arena kocsmájában saját szememmel láthattam –, hogy Andrew Weiss sarut visel. Innen már csak egy lépés a mezítlábkodás."

Kapaszkodj meg: a koncert legalább egy részét mezítláb nyomta le. Az első sorokból legalábbis semmi sarut nem láttam rajta.

Zb74 2010.09.09. 21:44:01

De gustibus non est disputandum.

Nálam pl. egyértelmű favorit a Dreher. Vannak más kedvenceim is, a Pilsner Urquell-től a Wel Scotch-on át a Fuller's London Pride-ig, de ha magyar sör, akkor csakis Dreher.

Más meg máshogy van vele. Na bumm. (Akinek meg sörtől fáj a feje, az vagy keveri valamivel - legfeljebb másnap már nem emlékszik rá -, vagy szimplán nem bírja az alkoholt.)

oszkar00 2010.09.09. 21:44:04

@oszkar00: Amúgy miért baj a mezítláb vagy a saru egy zenésznél? Felőlem egy szál gatyában is nyomhatja, ha jól zenél.

haribodog 2010.09.09. 21:48:54

a drehertől (és csakis attól!) az én fejem is fáj, már egy üvegtől is. oknyomozó riporterek, hol vagytok?

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.09.09. 21:51:47

A sör tényleg szar volt a vasárnapi koncerten. Nem tudom, Dreher volt vagy sem, mert csuda jó dolgomban nem kellett egyszer sem a pulthoz mennem, gondoskodtak rólam a barátaim. Viszont szar közérzet másnap tényleg megvolt, pedig nem is ittam (túl) sokat.

Viszont nekem a VHK kifejezetten tetszett, és szerintem illett is egymáshoz a két zenekar. Az utolsó felvonásként előadott közös zenélés (ordibálás) is jópofa volt. Lehetett előre tudni, hogy a VHK lesz Biafra előtt, így ha valaki ezt nem akarta, el tudta volna kerülni a szörnyű megpróbáltatást. Főleg, ha előtte már prémium minőségben élvezte ugyanezt.

Youtube-ra tettek fel részleteket a koncertről, számomra meglepően jó minőségben. Lehet, hogy még azt is el lehet dönteni ennek alapján, Andrew Weiss most is ujjal játszott-e?

Nincs meg valakinek a California Über Alles új (schwarzeneggeres) szövege?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.09. 21:57:53

@wildside9:
Én sem szeretem a Dreher-t, mégsem fikázom, mert ez ízlés kérdése. Amúgy a Sopronit meg szeretem, úgy is hogy ittam rengeteg féle külföldi premium kategóriás sört.

ambrusqkac 2010.09.09. 22:10:16

Sör helyett igyatok inkább jó, magyar fröccsöt/ vicceházmestert! Nézzetek szét a pultban. Egy normális pesti szórakozóhelyen már kapni tisztességes, finom bort, ami önmagában is élmény. Árban pedig kb annyi mint egy sör, ha nem olcsóbb pár forinttal.

oszkar00 2010.09.09. 22:10:29

@zombizan: Jello Biafra & The Melvins formáció 2005-ös Sieg Howdy! albumán van rajta.

Kali-Fornia Über Alles 21st Century

I am governor Schwarzenegger
Pretty soon I'll be dictator
When they make me president
Democracy is going away

Hasta la vista, baby!
I will command all of you
Kindergarten cop in every school
Or I will terminate you

Kali-fornia über alles
Kali-fornia über alles
Über alles Kali-fornia
Über alles Kali-fornia

Enron will control you
Like they staged the recall coup
Steroids for the master race
So you all can haff my face

Close your eyes, can't happen here
Bush and Cheney are already here
Third Reich won't come back, you say
Not if Fox News has their way
Can I grope your titties today?

Kali-fornia über alles
Kali-fornia über alles
Über alles Kali-fornia
Über alles Kali-fornia

Mandate of two thousand und four
Knock, knock at your bedroom door
It's the homeland security police
You're a terrorist and so is your neice

Drag you secretly to a camp
Where we keep all dee girly man
Don't you worry it's for a cause
Feeding halliburton's claws

Die on your feet of uranium gas
North Korea or Iran?
Run you over with my Hummer, baby
When you mess with Schwarzenegger
And all the money that's making him bigger

Kali-fornia über alles
Kali-fornia über alles
Über alles Kali-fornia
Über alles Kali-fornia

juhaszcs 2010.09.09. 22:18:21

Ostoba fajankó a dreher egy prémium márka még akkor is ha neked nem izlik.
Igyál vazze roky cellart az ilyen faszkalapoknak az a minőség.:-))

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.09.09. 22:19:22

@oszkar00: szuper! zseniális! köszönöm szépen!!!!

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.09.09. 22:32:26

@oszkar00: A szöveg alapján (amiért még egyszer köszönet) meghallgattam a youtube felvételt a vasárnapi koncertről. A prózai betét után annyiban eltért ettől a verziótól, hogy "mandate of" helyett szerintem "it still feels like 2004"-t énekelt.

legpestibb 2010.09.09. 22:41:09

Hát nekem meg a Dreher a kedvenc söröm. A Heineken-t pl. utálom. Jobban preferálom a magyar söröket.

wildside9 2010.09.09. 22:42:14

@Zabalint: Nem fikáztam, de arról, hogy egy márka próbálja magáról elhitetni, hogy prémium, még korántsem az. De mondok neked jobbat: Itt a Dreher Classicról beszélek a Dreher Bak-ot pl. kifejezetten szeretem.

DeadBodiesEverywhere 2010.09.09. 22:55:26

A hangosítást sokszor úgy kell elképzelni hogy van a hely cucca, és a zenekar technikusa próbálja belőni az ismeretlen cuccot.

Ha egyszer elmegy egy rossz irányba és senki nem szól neki, akkor megöli a bulit.

Zsola777 2010.09.10. 00:39:39

@DeadBodiesEverywhere: vagy úgy, hogy van a zenekar, a hangtechnikus (sic!) a saját hely cuccával kever. A Morrisons Operában a múltkor megint felcsesztem magam: az amatőr zenekar jól játszott, de a gyerek az első számnál beállította a cuccokat, aztán egyszerűen trécselt valakivel a koncert végéig, pedig volt, hogy az énekes srác helyett lány énekelt, változott a stílus, stb. Pedig csak lelkiismeretesen kellene hozzáállnia a munkájához. Ehh...

flimo13 2010.09.10. 07:27:52

@oszkar00: de rühellem az ilyen faszfejeket, akik öltözködés alapján ítélnek meg embereket.

honphibu 2010.09.10. 07:47:30

Nos, ha valaki ismerte és nyomon követte a '90 előtti VHK-t, Czakóval, Ipaccsal, Szónusszal, az tudja mi a VHK.
Bár minden tiszteletem az övék, de ez már rég nem az, ami...
A Quart-os cikk írója is - mint sokan mások - még homokozólapáttal dobálta a kiscsajokat a játszón, mikor a VHK fénykorát élte.
Biafra. Valóban jobb volt a keverés Bécsben, mérföldekkel jobb, de lehet, hogy ez nem tűnik annyira fel, ha csak itt látod őket. (persze ez nem indok a szar keverésre, vagy hangzásra)
Biafra az, ahogy írtad: "Ő pedig kiváló, hogy ne mondjam: tökéletes, egy punk Pavarotti." Se több, se kevesebb.
A Quart-os csávónak, akárcsak ennek a Minek nevű gyereknek, aki a narancsban írt kritikát a koncertről, csupán annyi baja van, hogy közük nincs ahhoz, amit Biafra csinált és csinál.
A Dreher meg tényleg szar, de ha iszol előtte 3 feles minőségi házipálinkát, már nem olyan zavaró.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.10. 08:25:49

Ó ember, ilyen fanyalgást előadni!
De most nem érzed, ez milyen kevés? Az utóbbi évek legjobb Halottkémek/Életerő koncertje volt, és Grandpierre az, aki hitelesen tud előadni. Egyébként meg nem volt rövidebb a Biafra koncert, csomó ráadást nyomott, én korábban nem ismertem annyira a zenéjét, de megszerettem, ütős volt.
Az meg hogy a sörön fanyalogsz itt, hát...az nem túl punkos, az egy öreges gesztus. De sebaj, az ilyenekkel lehet címlapra kerülni!

Raka1885 2010.09.10. 08:38:55

Azért kíváncsi lennék , mi is a normális sör a tisztelt szerző szerint. Nem tartom a Drehert a világ legzseniálisabb sörének, de a mezőny ismeretében azért egy erős közepest megérdemel.

Véleményem szerint a Dreher az utóbbi 5-10 év során valamelyest konszolidálódott. Simulékonyabb lett, kevésbé karakteres főleg utóíz tekintetében. Csak így lehet eljutni a tömegekhez.

Aki normális sört szeretne, az eleve nem ilyen helyen keresi. Kis és közepes forgalmú söröket kell keresni, amelyek nem akarnak mindenkinek megfelelni. Ha füstmentes, jól szellőző helyen fogyasztunk, a fejünk sem fog fájni.

2010.09.10. 08:56:24

A Drehert szeretem, a VHK-t is és a DK-t is. Attól még kedves barangó azt ír le a blogjában, amit akar. Én egyszerűen nem értek vele egyet. Oszt kész.

barangó 2010.09.10. 12:12:24

@flimo13: Nem érdekel az öltözködés, de a saru akkor is felháborító. A mezítláb még inkább. Még ennyit sem állapíthatok meg? Egyébként leginkább a játékstílusával voltam elégedetlen. Nem voltak éles, fémes hangok, csak halálpontos mélyek, ami lehet, hogy intelligens játékstílus, de én punk hardcore-ban nem szeretem az intelligens eleganciával játszó basszusgitárosokat. Idegesítenek. A saruval kepcsolatos észrevétel csak zárójeles megjegyzés volt. Ahogy a sörrel kapcsolatos fanyalgás is. Azért lett ez a címe, mert semmi más nem jutott eszembe. Egyébként valóban faszfej vagyok: egy hatalmas, büdös faszfej. Vállalom.

mangorlo 2010.09.10. 22:35:18

@barangó: hábazmeg te az olyan zenéked sem szereted szerintem mint a qss, na az szólt valamiről. nem érted te a pankot bazeg

TiKati 2010.11.24. 15:27:03

Bocs, hogy most szólok hozzá, de most olvastam az írásaidat. Hát, látod, kellett neked a Drehert szidalmaznod, milyen jó kis kommentelés kerekedett ebből.
Én a témához szólnék hozzá. Biafra végre itt járt, ennek nagyon örülök. A hangosítás tényleg rossz volt, mint nagyjából mindenütt. Én már jó ideje mindig odamegyek szólni (beüvölteni: te nem hallod, hogy szarul szól?), erre a válasz bamba, értetlenkedő nézés, kis kotorászás-tologatás a pulton. Szerintem egyik sem ért sem a zenéhez, sem ahhoz, ami a dolga lenne, sőt totál halláskárosultak.
A VHK iránt bennem is pont ez a jóindulat volt meg, újra és újra megpróbálkoztam velük, mondván, hogy biztos én vagyok az antisámán, de sajnos két-három szám után rendszeresen levonom: ez tényleg ...
Na, mindegy jó, hogy írogatsz, látszik, hogy nem erőlteted...Tetszenek az írásaid, pedig távol állsz tőlem (ha nem gyűlölném a címkéket, meg is mondanám, mennyire). A szabad embernek lényegtelenné válnak ezek a különbségek. Becsüllek, tényleg.

barangó 2010.11.30. 23:25:03

@TiKati: Köszönöm, azért ez jólesett
süti beállítások módosítása