Friss topikok

  • break: Enekelni is tud Halasz ur: www.youtube.com/watch?v=SXJobTFE2Ho (2013.03.12. 19:13) ALKOHOLFREI
  • fantomasyoyo: Barango for president! (2012.12.06. 04:43) MATOLCSY KEDVENC NÓTÁJA
  • barangó: @mangorlo: december 22., Dürer, QSS; (előző este, 21-én ugyanott ingyenes tribute-fest, én Clash-t... (2012.12.01. 09:50) A SAS MEG A BÉKA
  • barangó: @fanzine: hanponta=naponta (2012.04.19. 08:55) JOBB KONDÍCIÓ
  • barangó: @rokonszenves: nagyon köszönöm. a zenék persze megvannak. köszi még egyszer (2011.11.13. 21:31) EGYRŐL A KETTŐRE

A SZOCIÁLISAN ÉRZÉKENY HAJÓS ANDRÁS

Írta: barangó - 2011.09.26. 10:08

Emlékszem, annak idején mennyit bosszankodtam Settenkedő magabiztos ostobaságán, határtalan képmutatásán, azon, hogy öt perc alatt hátborzongató baromságok tömegét képes összehordani bármilyen témában, bármilyen médiában. Természetesen nagyon utáltam azért is, amit rólam prédikált a Tilos-botrány után még egy évvel is a Honti és Hannában, annyira mazochista azonban nem voltam, hogy ezeket a műsorokat meg is hallgassam. Elég volt látni ezt a szerencsétlent, amint épp gitárt tör, vagy ott bohóckodik a Névshowrban – bár akkor is villámgyorsan továbbkapcsoltam.

Sokáig bosszantott Settenkedő, de végül megértettem, hogy ez az ember önmaga paródiája, s nincs mit utálni rajta: nevetségessé teszi ő magát, ha hagyják kibontakozni. Fényesen igazolta ezt a szalámi-lopási ügye. Ami önmagában talán még nem is lett volna akkora malőr, ha utána csöndben marad. De ez a szerencsétlen nem nyughatott, elfogadta a médiafelkéréseket, és bátran elment a Frizbibe, hogy nagy nyilvánosság előtt demonstrálja nincstelenségét. Hajdú Péter ugyanis képes volt feltenni neki azt a nevetséges kérdést, hogy mennyi pénz van nála, mire Settenkedő rávágta, hogy kétszáz forint a teljes vagyona.

Én a helyében még hozzátettem volna, hogy „ez is csak abból maradt, amit BKV-jegyre kaptam kölcsön, úgyhogy Péterkém, igazán kölcsönadhatnál még százhúsz forintot, hogy hazafelé se kelljen bliccelnem, mert itt szimatol a nyomomban a bulvármédia, ezért nem engedhetem meg, hogy elkapjanak az ellenőrök.” Sajnos azonban nem adhattam Settenkedőnek tanácsokat. Annyit azért tudni kell, hogy Hajdú Péter egy bizonyos összeget fizetett Settenkedőnek, hogy a vasárnapi Frizbi előtt egyetlen más médiának se nyilatkozzon.

Ám továbbra is itt van nekem Hajós András. Mindig is halálosan bosszantott az a magabiztosság, amellyel már jó ideje jár-kel-szerepel a legkülönbözőbb médiumokban. Hányom kell azoktól a hangsúlyoktól, amelyekkel felvezeti aktuális mondanivalóját. Amiből sugárzik, hogy „véleményem rendkívül megfontolt, mérvadó, és nincs híján a bölcsességnek, ráadásul azt is tudom magamról, hogy humoros ember vagyok. Rajongóim számosak. Bár jól tudom, hogy még közöttük is sokan vannak, akik kritikával illetik bizonyos megszólalásaimat. Ám nem tehetek róla: mindig őszintének kell lennem.” Igen, a pénteki Civil a Pályán című ATV-műsorban is valami ilyesmit vezetett elő: hogy amit most mondani fog, azzal talán nem fog osztatlan tetszést aratni még a vele rokonszenvezők körében sem.

Nem kísérem figyelemmel Hajós minden médiaszereplését, de ezzel a félmondattal valószínűleg azokra a megnyilvánulásaira célzott, amikor a Heti Válasz címlapján bohóckodott, és fennen hirdette ország-világ előtt, hogy Gyurcsánynak bizony mennie kell. Nyilván eszem ágában nem volt elolvasni azt az interjút, de akkor arra gondoltam, hogy Hajós ezzel a megnyilvánulásával talán azt szeretné bizonyítani ország-világ előtt, hogy ő nem a Heti Hetes láncos kutyája, és ha hívják, elmegy ő a Heti Válaszhoz is, hogy őszintén elmondja a magáét. Gyanítom, hogy a balliberál oldalon ezzel nem aratott osztatlan tetszést, és többek között erre is célozhatott pénteken azzal, hogy most sem fogják szeretni. Aztán persze mondott valami szokásos, teljesen felejthető baromságot.

Sokkal kevésbé volt viszont felejthető, amit egy másik kérdésben nyilatkozott. Rövidesen a józsefvárosi népszavazásra terelődött a szó, amiről csak annyit kell tudni, hogy Kocsis Máté polgármestert megihlették a nagy nemzeti konzultációs kérdőívek, és úgy gondolta, hogy szűkebb pátriájában, a Józsefvárosban rendez ő is egy népszavazást, melyen a konzultációs kérdőívekhez hasonló, demagóg módon megfogalmazott, irányított kérdésekkel tudakolja meg a kerület lakóitól, hogy óhajtják-e a hajléktalanokkal szembeni határozottabb fellépést. Sokat gondolkodtam, hogy távolmaradásommal vagy három nem szavazatommal bojkottáljam-e a polgármesteri kezdeményezést, végül egy hirtelen jött elhatározástól indíttatva mégis elmentem, és nemmel szavaztam. Rosszul döntöttem. Lehetett volna tudni, hogy szánalmasan alacsony lesz a részvételi arány, és inkább ezt kellett volna súlyosbítani. A lényeg, hogy Máté látványosan pofára esett.

Természetesen az ATV műsorában is szó esett a józsefvárosi népszavazásról, és itt értettem meg, hogy Hajóst is csupán hagyni kell, hogy kibontakozzon. Pillanatok alatt bebizonyítja ő is, hogy önmaga paródiája, a nemzet bohóca. Heves szavakkal kelt a hajléktalanok védelmére. Hogy igen, ő bizony tudja, hogy ezek a szerencsétlen sorsú emberek nem jókedvükben kukáznak, és nem azért alszanak a parkokban, mert kiadták a lakásukat albérletbe, hanem azért, mert nincs nekik. Igen, ő, Hajós András mindezt nagyon is jól tudja, mert – most figyeljünk – ő szociológia szakon végzett. Ekkor kezdtem figyelni. Lehetséges ez?

Itt van ez a kis médiacsótány, aki valószínűleg ezért a tévészerepléséért is felmarkol egy bizonyos összeget. Abból él, hogy különféle minőségekben meghívják ide-oda, saját műsorokkal kísérletezget, és teszi mindezt nem kevés pénzért. Gyula barátom, egykori Tilos-tettestársam (bár ő csak falazott, míg én bűnelkövettem) elmondta, hogy egy ismerőse rendezvényeket szervez különféle cégek számára. Ez az ember egy alkalommal Hajós Andrást szerette volna meghívni egy ilyen céges bulira, hogy legyen annak moderátora, mókamestere, miegyebe. Sajnos nem jött létre a megállapodás, mert András egymillió forintot kért volna egy ilyen szolgáltatásért. Nem ő lett volna az egyetlen műsorvezető, csupán egy háromórás szereplésről lett volna szó, ami azt jelenti, hogy Andris háromszázharmincháromezer-háromszázharminchárom forintos órabérért dolgozott volna. Végül Nagy Ferót hívták el néhány százezer forintért, bár az X-Large-szerepléssel valószínűleg azóta már az ő árfolyama is emelkedett.

Nos, itt van egymillió forintos barátunk, aki nagyon megérti a hajléktalanok helyzetét, mert ő szociológia szakon végzett. A bölcsészkaron. Hova hányjak? Ám a műsornak és Hajós remeklésének még távolról sem volt vége. Nem emlékszem már, mi volt a következő téma, arra pedig végképp nem, hogy miképp jutottak ide, de Hajós hangjában őszinte megbántottsággal rótta fel korábbi zenekara rajongóinak, hogy felelőtlen CD-másolási szokásaikkal milyen mértékben sikerült megkárosítaniuk kedvenc zenekarukat.

Természetesen annyira otromba még ő sem volt, hogy kiejtette volna egykori zenekara nevét. Ő csak általánosságban beszélt azokról a rajongókról, akik szeretett előadójuk CD-inek megvásárlása helyett annak jogtalan lemásolásával tulajdonképpen tönkreteszik azt, akit pedig minél tovább szeretnének színpadon látni. És Hajós András tette mindezt 2011-ben, amikor mindenki korlátlan mennyiségben tölt le zenét, másol CD-t, mert legyen ez törvényes vagy sem, ez a normális. Ha a zenekarok pénzt akarnak keresni, emeljék fel a seggüket, és adjanak koncertet.

A szociálisan érzékeny médiaszereplők pedig beláthatnák, hogy önmagában már az is vérlázító, ha valaki csupán azért fogad el pénzt, mert egy félórás beszélgetőműsorban elmondja a véleményét, aminél felháborítóbb csupán maga az összeg, melyet elfogadnak. Az pedig végképp az arcátlanság netovábbja, ha ezek után valaki a jól fizetett műsoridőben nekiáll rinyálni, hogy zenekarát CD-másolással károsították meg a saját rajongói.

Andráskám, menj, és lopj te is magadnak egy szép rúd szalámit.

A bejegyzés trackback címe:

https://elefantcsont-bunker.blog.hu/api/trackback/id/tr663257191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mangorlo 2011.09.26. 10:53:43

nem értem pontosan mi a bajod a hajóssal, az hogy pénzt kér egy fellépésért (tv szereplés is az), vagy hogy szociológus, vagy mi? legalább nem azt mondja, hogy büdös klosárok fasznak vannak az utcán, ahelyett hogy melóznának.

a bakács mondjuk tényleg egy faszfej, amikor cigányozott a tilosban, akkor írta le nálam magát

barangó 2011.09.26. 11:32:17

Elég, ha csak én értem, hogy mi a bajom vele. Egyébként valóban felháborítónak tartom, hogy egy ilyen tévés beszélgetésben való részvételért fizessenek. Persze ha valaki ért is valamihez, és szakértőnek hívják meg, akkor talán még jogosnak tartok némi fizetést, de ezek a megélhetési médiaférgek nagyon irritálnak. Ám lehet, hogy ezzel egyedül vagyok. Amúgy az 300 ezer forintos órabérről mi a véleményed?

barangó 2011.09.26. 12:07:30

@mangorlo: Ja és még valami. nem szeretném, ha bárki úgy értelmezné, hogy csak az irigység beszél belőlem, mert voltaképp én szeretnék egymillió forintot keresni 3 órával. Továbbá ne hasonlítsunk egy szaros kis tévébeszélgetést egy rendes koncertfellépéshez. Érdekes módon amikor ezeket a médiaparazitákat basztatja valaki, azonnal összezárnak. Para Kovács is rögtön Settenkedő védelmére kelt. Ez a kaszt a legkártékonyabb söpredék.

mangorlo 2011.09.26. 14:34:40

kurva anyját minden híres embernek

azzal spec nincs bajom, ha valaki elkér egy jó nagy összeget bármiért. én is kurva sokat kérnék egy fellépésért ha tehetném. az más, hogy nem osztanám az észt a tvben, meg a blikkben per example. persze lehet hogy média meg már csak úgy működik, hogy ilyen nyilatkozós leszel, mert ez ezzel jár

jut eszembe mikor lesz qss?, rámférne egy agyatlan pank est, és ha kérhetem a büdösök is legyen meg a flash is.

barangó 2011.09.26. 22:40:22

való igaz, szarjuk le őket, a settenkedőket meg hajósokat. qss-koncert legközelebb dec. 17-én, szombaton lesz a dürerben. flash biztos lesz korábban is, a büdösökről sajnos nem tudom, hogy mikor. valóban nem ártana viszont egy közös rendezvény, mert ha valakivel, hát velük mindeképp szívesen

mangorlo 2011.09.28. 10:34:53

@barangó: na ez jó hír, fel is rovom valahova. flash nov 19 én a cöxpont ambientben lesz a drflash szerint

barangó 2011.09.28. 15:27:00

Igen, én is az előbb találkoztam Szöllősy Lalával, és ő is mondta a nov 19-et. Minden valószínűség szerint odalátogatok

adolf_honecker · http://honeckerbosszuja.uw.hu/index.html 2011.10.06. 19:13:15

elnézést a belepofázásért, de büdösök meg november 9-én lesz a dürerben

Bedebunk Sária 2011.10.26. 23:03:49

@barangó: hahó, hogy lehet téged privátban elérni? jelszó: Respublika :)

barangó 2011.10.28. 01:13:06

@Bedebunk Sária: ki vagy? bocs, de óvatos vagyok

Bedebunk Sária 2011.10.28. 06:20:07

@barangó: én is, de így nem jutunk egyről a kettőre. :) Mikes Vivien vagyok. ha látod a nickhez tartozó mélcímet, írj arra! pusza

gyrk 2011.10.31. 09:24:55

mélyen egyetértek. hol itt a lájkoló gomb?
süti beállítások módosítása